Ми склали цей рейтинг у зв’язку зі зростаючою популярністю онлайн-кредитів, які стали вельми затребуваною послугою. В Україні мікропозики успішно конкурують з банками на ринку кредитування. Кількість онлайн-позичальників постійно збільшується, а інтерес з боку потенційних клієнтів зростає.
Ми склали список мікрофінансових організацій України, чиї вебсайти перебувають у перших 10 сторінках результатів пошуку в Google за запитом “онлайн-кредит на картку”. Потім ми виключили тих, хто:
- надає кредити тільки підприємцям;
- працює обмежено, наприклад, тільки в Києві, а не в усій країні;
- надає кредити тільки в офісах, а не онлайн;
- не кредитує нових клієнтів;
- отримав попередження та/або штрафи від Національного банку України за порушення у сфері кредитування та обслуговування клієнтів або втратив відповідну ліцензію.
У результаті ми отримали список мікрофінансових організацій, що надають онлайн-кредити на картку, які представлені вище. Ми оцінювали їх за шістьма основними критеріями:
1. Критерій “Сайт” – Доступність та актуальність інформації на сайті
Важливо, щоб на веб-сайті мікрофінансової організації були чітко прописані всі умови надання кредиту. Клієнт повинен мати повне уявлення про витрати на кредит, включно з умовами пролонгації та різними тонкощами. Ми проаналізували всі позики на картку та веб-сайти всіх компаній (винятково десктопні версії), у пошуку інформації про:
- процентні ставки,
- строки та комісії за першим та наступними кредитами (оскільки у багатьох компаній перший кредит надається за пільговими умовами, а наступні можуть бути дорожчими),
- умови пролонгації.
Наявність інформації щодо кожного з цих аспектів додавала до 4,5 балів до рейтингу МФО. Також оцінювалася легкість доступу до інформації на веб-сайті. Якщо клієнту доводилося витрачати час на пошуки умов кредитування десь у глибинах сайту, бали знижувалися. У даному рейтингу ми не враховували інформацію про штрафні санкції, але додавали 1,5 бала компаніям, які в поточному кварталі на своїх вебсайтах застерігали про специфічні умови кредитування в період воєнного стану (акції, що завершилися в період проведення рейтингу, не враховувалися).
2. Наявність BankID
BankID являє собою метод ідентифікації клієнта через інформацію, наявну в українських банках. Його наявність значно спрощує процедуру реєстрації клієнта на веб-сайті мікрофінансової організації. Персональні дані клієнта автоматично переносяться у відповідні поля, і користувачеві не доводиться заповнювати їх вручну.
Однак, іноді компанії надають можливість використання BankID вже на початковому етапі реєстрації, в той час як в інших випадках його застосування обмежується авторизацією або ідентифікацією клієнта.
За можливість використання BankID на початковому етапі реєстрації компанія отримувала 4 бали, в той час як на етапі авторизації або ідентифікації – 2 бали.
Наявність мобільного застосунку на сайті МФО. Якщо вебсайт МФО надає два віджети або кнопки для скачування мобільного застосунку як для Android, так і для iOS, компанія отримувала 4 бали. Якщо доступний додаток тільки для однієї з операційних систем, то нараховувалися 2 бали.
3. Підтримка користувачів – критерій “Підтримка”
Для оцінки якості підтримки користувачів, ми провели три дзвінки в кожну компанію і поставили кілька базових запитань, як-от відсоткова ставка, необхідність наявності поручителя, строки кредитування та інші. Ми аналізували час очікування відповіді на дзвінок, а також оцінювали якість і швидкість надання інформації. При цьому ми уникали дзвінків у період великих аварійних подій, щоб не нашкодити роботі операторів. Крім того, ми враховували наявність онлайн-чату з відповідями від ботів або операторів, підтримку в популярних месенджерах у веб і мобільних версіях, а також доступні клієнтам контактні номери для зв’язку з мікрофінансовою організацією. За кожен із цих аспектів компанія могла отримати до 5,14 бала, за кол-центр – до 12,44 бала. Ми також враховували наявність цілодобової клієнтської підтримки, за що компанія могла отримати додаткові 4,14 бала.
4. Різноманітність методів погашення позики – критерій “Погашення”
Ми досліджували кожну компанію в рейтингу, щоб дізнатися, які способи погашення кредиту вони надають. Конкретно, ми визначали, чи є у клієнтів такі варіанти оплати:
- Повернення боргу на сайті МФО без необхідності авторизації в особистому кабінеті.
- Внесення платежу в банківських відділеннях.
- Використання терміналів самообслуговування.
- Оплата через інтернет-банкінг.
- Можливість скористатися послугами компаній-партнерів для погашення кредиту.
Кожен з перерахованих методів погашення приносив компанії до 3 балів у рейтингу.
5. Програми для клієнтів – критерій “Бонуси та знижки”
Ми аналізували наявність програм, які оцінюються як лояльність як до нових клієнтів (пропозиції, що знижують витрати на перший кредит), так і до постійних клієнтів (привілеї, які передбачають збільшення доступної суми кредиту, продовження терміну позики і зниження процентної ставки). Також ми враховували наявність можливості взяти перший кредит з мінімальною відсотковою ставкою в 0,01%.
6. Критерій “Інформація про компанію та поширені запитання (FAQ)”
Для клієнтів важливо мати можливість швидко знайти на сайті компанії інформацію про її реквізити. За надання даних про платіжні реквізити компанія отримувала 1 бал.
Клієнти також бажають розуміти, як відбувається процес отримання, погашення та пролонгації кредиту. Ми оцінювали, наскільки легко можна знайти відповіді на ці запитання. Компанії отримували 0,5 бала за наявність інформації про отримання, погашення та пролонгацію кредиту в довідковому розділі, а також в основному меню або на головній сторінці свого сайту. За виділення всіх питань, що цікавлять, в окремий блок “Питання і відповіді” (FAQ), компанії отримували 1 бал, і ще 1 бал, якщо цей блок містив додаткову інформацію, крім перерахованих вище питань.
Під час аналізу оцінювали не тільки наявність необхідної інформації, а й її доступність (наскільки легко користувачі могли знайти її на сайті) та її узгодженість на різних сторінках сайту.
Ми враховували кілька факторів під час ранжування МФО з однаковими підсумковими балами:
- Насамперед, ми присвоювали більш високе положення тим компаніям, які отримали більше балів у критерії “Сайт”, оскільки цей критерій є ключовим.
- Якщо бали за критерієм “Сайт” також збігалися, ми аналізували, скільки з 6 перерахованих критеріїв відповідають кожній з компаній.
- Наприклад, якщо одній з них не вдається підключити BankID, її оцінювали нижче, ніж ту, в якої відсутній тільки BankID.
- Ми також детально порівнювали роботу контакт-центрів, враховуючи час очікування відповіді на дзвінок, оперативність і якість наданої інформації.
- Якщо на сайті однієї й тієї самої компанії інформація суперечить самій собі (наприклад, різні вказівки щодо максимальної суми кредиту), це знижувало її позицію в рейтингу.
- Якщо дві компанії набрали однакову кількість балів, пріоритет віддавався тій, яка надає програму лояльності.
- Якщо дві компанії мали однакову кількість балів і не були розділені іншими критеріями, то в рейтингу вищою виявлялася та, в якої дата реєстрації була більш ранньою.
Ми регулярно оновлюємо цей рейтинг, оскільки нові МФО 2023, можливо, з’являться на ринку України, і ми готові оцінити їхні послуги та якість.
Представникам МФО: якщо ваша компанія має ліцензію НБУ, надає онлайн-кредити новим клієнтам і ще не представлена в цьому рейтингу, і ви хочете подати заявку на включення, зв’яжіться з нами за адресою info@zaimodobren.in.ua, вкажіть посилання на цей рейтинг, ваш сайт, юридичну назву та код ЄДРПОУ вашої компанії.
Отзывы про кредит